מתכוננים לקראת תקיפה בסוריה

    כתב וצילם: קובי פינקלר 1 Comment on מתכוננים לקראת תקיפה בסוריה
    13:53
    02.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on בשידור חי: הרבנית משטפנשט עשתה הפרשת חלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אל תלחצו. זה לא עסק של ישראל. הסבירות שנותקף נמוכה וגם אם יהיה ירי שכזה, עוצמתו, מעריכים תהיה כזו שלא תחייב תגובה חריפה מצדנו.

    שם המשחק הוא רוגע. לא צריך להיכנס ללחץ, לא להיכנס לחדרים אטומים ובוודאי לא לשנות את אורח החיים. ואחרי כל זה אפשר לצטט מתוך דבריו של גורם ביטחוני שמעריך כי נשיא סוריה בשאר אסד אינו מעוניין לערב את ישראל במקרה של תקיפה אמריקנית ולא יתקוף את ישראל.
    לדבריו, אסד מבין שעירוב ישראל עלול להיות קריטי מבחינתו.
    אפשר להדגיש ולומר בפירוש. רמת הכוננות של צה"ל טובה מאוד. במערכת הביטחון ובצה"ל מקיימים הערכות מצב שוטפות לקראת אפשרות של תקיפה אמריקנית בסוריה.
    ואם במקרה הגרוע תותקף ישראל היא תגיב תגובה נחרצת.

    ומעבר לים. בבית הלבן אומרים כי הכל מוכן לתקיפה בסוריה, וכל שנותר הוא רק האישור לצאת לדרך. "אנחנו מוכנים לצאת לפעולה אם תינתן הפקודה" הצהיר שר ההגנה האמריקני הייגל.
    נשיא ארצות הברית ברק אובמה שוחח בשעות האחרונות עם ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון ותיאם עמדות לקראת תקיפה בסוריה. המנהיגים הסכימו כי המשטר הסורי הוא האחראי לתקיפה הכימית שבוצעה בשבוע שעבר בפרברי דמשק.
    וכשאנו אומרים שצה"ל נערך זה אומר שבמערכת הביטחון נערכים. מעלים את רמת הדריכות של סוללות הפטריוט, פורסים עוד מערכת של "כיפת ברזל" וכן מרעננים את סוללת "חץ 2" בעקבות המתיחות בצפון.
    דובר צה"ל, תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי, פרסם פוסט בפייסבוק שבו ציין כי "חשוב לחדד כי ההתפתחויות סביב האירועים בסוריה ומשמעותה מובלת על ידי ארצות הברית עם קואליציה מתרחבת, שכוללת מדינות אחרות במזרח התיכון. כמתחייב, צה"ל בוחן, עוקב וצופה בהתפתחויות שעה שעה. פיקוד העורף יודע היטב את מלאכתו ונערך לתת כל מענה שיידרש לאוכלוסייה ולכן אין כל סיבה לשינוי בשגרת יומנו".
    מוקדם יותר הבוקר, כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו את הקבינט המדיני-ביטחוני על מנת לדון בהכנות לתקיפה האמריקנית בסוריה. במהלך הכינוס שמעו השרים סקירות מודיעיניות וסקירות על היערכות מערכת הביטחון לקראת התקיפה נגד משטרו של בשאר אסד.



    1 תגובות

    מיין תגובות